Het boek Aantrekkingskracht, zeven kernvaardigheden voor succesvolle strategieontwikkeling dateert uit 2009. Het boek is bedoeld om je als leidinggevende te inspireren en uit te dagen bij het maken van strategische keuzes over je eigen bedrijf of instelling. Het boek bevat een aantal zeer interessante en ook nu nog relevante opvattingen en ideeën, maar ook een aantal modellen die door lezers nogal eens als complex zijn ervaren en waarvan de praktische toepasbaarheid er niet direct vanaf spatte. Achteraf gezien is het boek vooral interessant als je een wat meer dan gemiddelde belangstelling hebt voor het functioneren van bedrijven en instellingen. En voor strategische vraagstukken die van belang zijn voor toekomstig succes. Hieronder de flaptekst:

AantrekkingskrachtAantrekkingskracht bevat een verfrissende, holistische kijk op ondernemingen en unieke inzichten in strategische managementvraagstukken. Met de verhelderende modellen en de reflectievragen kun je direct aan de slag. Ben je als manager verantwoordelijk voor een (onderdeel van) een onderneming? Of ben je in het algemeen geïnteresseerd in het functioneren van ondernemingen en het geven van leiding daaraan? Dan is dit boek voor jou geschreven.

Aantrekkingskracht is een baanbrekend boek. Het:

  • bevat een nieuwe manier van kijken naar ondernemingen, hun ambitie en de strategie om die waar te maken;
  • verschaft een pragmatische en dynamische aanpak van strategisch management;
  • geeft een krachtige impuls aan het managementvak met een heldere opvatting over de rol en betekenis van managers bij het streven naar continuïteit en aantrekkingskracht van hun onderneming;
  • biedt een unieke, uitgewerkte holistische benadering op alle relevante managementvraagstukken en de samenhang daartussen.

Enkele quotes uit recensies over dit boek:

  • ‘Een must-read voor iedereen die op strategisch niveau wil functioneren’
  • ‘Greveling geeft een verfrissende kijk op strategieontwikkeling’
  • ‘Het boek is niet alleen geschikt voor managers die hun vak serieus nemen, het is zeker ook een aanwinst voor (MBA-)studenten’

Wil je nadere informatie over het boek of wil je het boek bestellen? Er zijn nog enkele exemplaren verkrijgbaar. Klik hier