norbert-greveling-2011a

Biografie Norbert Greveling

Dr.ir. Norbert Greveling is strategie adviseur en procesbegeleider bij Business Fit-ality. Hij is gespecialiseerd in (digitale) strategie en strategische samenwerking en heeft ruim 30 jaar ervaring met het adviseren/ondersteunen van senior leidinggevenden bij strategische vraagstukken en het doorvoeren van complexe veranderingen. In de loop der jaren heeft Norbert gewerkt voor ruim 100 verschillende organisaties, voornamelijk in het bedrijfsleven als in de zorgsector, zowel bij multinationals als bij middelgrote en kleine bedrijven en instellingen. Voorbeelden zijn (in alfabetische volgorde): Autoschade Herstel Groep, Bruynzeel Keukens, Canon/Océ, DermaPark, Elkerliek ziekenhuis, Isala, Lentis, Philips, Software Improvement Group, Treant Zorggroep en Treasure Juwelier.

Norbert werkt graag aan strategische vraagstukken die inhoudelijk en bestuurlijk de nodige complexiteit met zich meebrengen en hij brengt graag beweging in situaties die om verschillende redenen soms vast lijken te zitten. Hij leeft zich snel in nieuwe situaties in, luistert goed, brengt structuur, daagt uit en richt de neuzen als dat nodig is. Daarbij werkt hij makkelijk samen met mensen op verschillende niveaus in organisaties en straalt hij rust en vertrouwen uit op momenten dat het erop aankomt. Hij komt niet alleen met krachtige inhoudelijke en procesmatige adviezen, maar zorgt er ook voor dat daar besluiten over worden genomen en dat ze worden uitgevoerd.

Eind 2003 heeft Norbert Business Fit-ality opgericht. Daarvoor werkte hij ruim twee jaar als senior partner bij Twynstra Gudde Management Consultants, waar hij de opdracht kreeg om groei te realiseren in de markt van het bedrijfsleven. Norbert is zijn carriëre begonnen bij IBM, waar hij ca. 15 jaar heeft gewerkt en waar hij het advies vak heeft geleerd. Als consultant heeft hij bijgedragen aan de wereldwijde groei en bloei van IBM’s consulting business, met name door het ontwikkelen van een unieke consulting methodologie en het wereldwijd trainen van consultants daarin. Ook was hij directeur van de IBM Consulting Group in Nederland en maakte hij als executive onderdeel uit van verschillende internationale committees. Deze bestuurservaring komt hem nog steeds goed van pas bij zijn advieswerkzaamheden.

Norbert is cum laude afgestudeerd in de Technische Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven. Bij die faculteit is hij naderhand gepromoveerd op het onderwerp ICT strategie. Hij heeft verschillende publicaties op zijn naam staan, waaronder de boeken Aantrekkingskracht (2009) en De ondernemende manager (2011), beide uitgegeven bij Academic Service (inmiddels Boom Uitgevers). Daarnaast heeft hij diverse leergangen ontwikkeld en trainingen gegeven. Norbert is CRKBO geregistreerd docent. Sinds 2013 is hij docent bij Business School Nederland in verschillende action learning programma’s op het gebied van strategisch management/digitale strategie/business modellering.